Cum și unde poți obține despăgubire dacă zborul tău a fost întârziat mai mult de trei ore. Conform statisticilor, anul trecut companiile aeriene au servit 4,6 miliarde de pasageri aerieni în toată lumea. Cu toate acestea, mulţi călători încă nu sunt conştienţi de drepturile lor. Iar într-o situație în care zborul tău a fost perturbat poți cere despăgubiri mari.
Temeiul juridic pentru solicitarea despăgubirii pentru un zbor
Temeiul juridic de solicitare a despăgubirii în cazul unei perturbări a zborului este Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004. Conform acestora, în situația în care zborul este anulat, întârziat sau li s-a refuzat pasagerilor urcării pe bordul avionului din cauza overbooking-ului ( vânzarea de bilete peste capacitatea avionului), ei pot cere despăgubiri de la companiile aeriene. Cel mai important este faptul că perturbarea zborului trebuie să fie din vina directă a transportatorului aerian şi nu poate fi o consecinţă de aşa-numite circumstanţe extraordinare.
Ce înseamnă circumstanțe extraordinare?
Ca o circumstanţă extraordinare considerăm situaţia în care avionul nu a putut efectua zborul conform planului din cauza unor factori externi. Aceste sunt printre altele: condiții meteorologice dificile, greva personalului de la aeroport, tulburări politice, precum și orice defecțiuni ale mașinii pe care transportatorul aerian nu le-a putut opri. Apariția circumstanțelor extraordinare eliberează companiile aeriene de obligația de a plăti despăgubiri.
Despăgubirea pentru un zbor întârziat
Ca să poți solicita compensații de la companiile aeriene pentru zbor întârziat, întârzierea de a ajunge la destinație trebuie să fie de cel puțin 3 ( trei ore) ore. Acest este un principiu foarte important, pentru că chiar în situația în care avionul părăsește aeroportul cu o întârziere semnificativă, poate să compenseze parțial în timpul zborului, în aer.
Reclamaţia poate fi depusă direct la companiile aeriene. Acestea ignoră totuși foarte des solicitările clienţilor individuali. De aceea, este bine să apelezi la ajutorul firmelor care îi sprijină pe pasageri în cazurile de despăgubire pentru un zbor întârziat. Una dintre ele este firma AirCashBack, care, de peste 10 ani, îi ajută pe pasagerii aerieni să-şi exercite drepturile. Mai mult decât atât, AirCashBack urmează principiul “no win, no fee”, ce înseamnă că primește remuneraţie doar în cazul în care compania aeriană îți va plăti despăgubirea. Trebuie să te grăbești cu cererea, pentru că, din momentul zborului perturbat nu trebuie să fi trecut mai mult de un an.
Obligațiile companiilor aeriene în cazul unui zbor întârziat
În momentul când pasagerii primesc informaţia că zborul lor va fi întârziat, pot să se simtă confuzi. De aceea, companiile aeriene ar trebui să depună toate eforturile pentru a le garanta cel mai mare comfort în timp ce aşteaptă plecarea avionului. Pasagerii ar trebui să primească o masă caldă și băuturi, dar şi posibilitatea de a-i contacta pe cei apropiaţi prin telefon sau e-mail. În plus, dacă zborul întârziat nu se efectuează decât în ziua următoare, atunci transportatorul ar trebui să se ocupe de cazarea pasagerilor, precum și de transport între aeroport și hotel. Dacă companiile aeriene nu îndeplinesc aceste obligații, merită să păstrezi toate chitanțele și facturile care documentează costurile suplimentare suportate.
Află aici mai multe detalii și informații.
Îți doresc ca dorința de a ajunge în acele locuri de vis să se îndeplinească repede. Vino cu noi pe Facebook și Instagram, dă-ne Like și Share, dacă ți-a plăcut ce facem, din pasiune!
Visează, Iubește, Călătorește!
#consilierturism #românia #travelblogger #romania #recomandări
#consilierturism #travelblogger #viseazaiubestecalatoreste #ghidturism