De evitat aceste greșeli frecvente, pe care le facem toți, când alegi și te cazezi într-un hotel. Și câteva sfaturi despre cum putem să ne ferim de pericolele care vin la pachet cu aceste greșeli.

Unul din obiectivele declarate ale hotelurilor care se respectă este să te facă să te simți „ca acasă”. Oricât ar fi de frumoase-sau de asemănătoare- condițiile cu cele de la tine, într-o cameră de hotel nu ești acasă. Te așteaptă, în unele cazuri, adevărate primejdii, mai mari sau mai mici. Iată câteva greșeli frecvente de evitat dacă vrei să ai un sejur sau o vacanță de amintit peste ani cu zâmbetul pe buze.

-Să folosești telecomanda fără să o ștergi cu un șervețel antibacterian. Studii frecvente au demonstrat faptul că telecomanda televizorului este, de departe, obiectul cel mai contaminat cu germeni dintr-o cameră de hotel. Să fim serioși. există oameni care nu butonează telecomanda odată instalați într-o ameră de hotel?! Aici ajung clienți din toate colțurile pământului și cu toate obiceiurile posibile. Mereu ocupat, personalul hotelurilor nu are timp să se ocupe și de o banală telecomandă, mai als că acesta pare curată. Așa că banalul obiect ajunge plin de germeni,unii foarte periculoși. Și sunt câteva opțiuni la îndemână să te ferești de ei. Poți să iei în bagaje șervețele antibacteriene, să descarci o aplicație smartphone pentru a controla televizorul sau să eviți, pur și simplu, folosirea televizorului și a telecomenzii.

-Să crezi că totul este perfect curat. Cameristele lucrează neobosit, dar, ca noi toți, nu sunt perfecte. Dacă patul este acoperit cu o pătură albă și este fără pată, probabil că tocmai a fost spălată. Dacă nu este albă, depoziteaz-o sus, pe raftul șifonierului, probabil că nu a fost spălată de curând. Același lucru este valabil și pentru pernuțele de decor aruncate pe pat.

Spală paharele, ceșcuțele și fructele oferite “de bun venit” – chiar și într-un hotel de cinci stele, înainte să le folosești.

-Să-ți lași obiectele de valoare aiurea prin cameră. Nu-ți lăsa bunurile ca tentație pentru nimeni. Pune-le în seiful camerei, dacă există unul, utilizează-l chiar dacă este contra-cost. Unele hoteluri au la recepție astfel de seifuri. Dacă nu ai unde să-ți lăși valorile, atunci poartă-le permanent cu tine. Hoții din hoteluri cunosc aproape toate locurile de ascundere obișnuite, cel mai bun plan ar fi să-ți lași obiectele de valoare acasă.

-Să nu urmezi regulile casei, ale hotelului sau pensiunii. De exemplu, nu fuma în camerele sau în zonele comune ale hotelului, dacă se specifică faptul că e interzis. E bine să știi că poți plăti suplimentar pentru fumat acolo unde nu este cazul.

-Să nu folosești zăvorul și sigranța. Motivele sunt evidente, ce te costă să te asiguri că ești în siguranță?

-Tot pentru siguranță, ține cheia de la hotel separat de cele de acasă.

-Nu deschide imediat ușa când bate cineva la ușa camerei de hotel. Chiar dacă ai reacția automată să răspunzi când cineva bate la ușă. nu e tocmai o idee bună să deschizi „din prima”. Asigură-te că știi cine este de celalată parte a ușii, chiar dacă aștepți pe cineva, cum ar fi room service. Nu lăsa ușa întredeschisă dacă pleci din cameră, chiar dacă o faci doar pentru câteva momente. Știi peste ce-sau cine-vei da la sosire?

-Să uiți să te uiți după gângănii. Unele dintre ele, precum ploșnițele, sunt apariții constante chiar și la hoteluri de lux din destinații de top și sunt… greu de ucis. Aceste gângănii nu doar că te vor folosi pe post de cină, dar vor căuta să vină acasă cu tine! Și-ți vor aduce numai neplăceri! Caută semnele existenței acestor mici târâtoare însetate înainte să-ți așezi bagajele pe patul hotelului sau pe mobilier și să te urci în pat. O noapte de nesomn nu însemnă mai nimic  în comparație cu alergiile sau importul în bagaje!

-Să nu te informezi pe forumuri/site-uri de rezervări despre condițilie și atmosfera hotelului care ți-a atras atenția și te găndești să faci rezervare. Chiar dacă piscina, grădina, restaurantul sau camerele arată bine în fotografii, nu uita că există programe de editare a fotografiilor și că un profesionit poate face minuni. Așa se face că o piscină „infinită” poate fi în realitate cât o palmă, un bufet suedez cât două-trei platouri, iar într-o cameră nu poate intra, în realitate, decât un pat. Citește cât mai multe din postările oaspeților de pe tripadvisor sau booking ca să știi la ce să te aștepti! Fii suspicios față de cei care laudă excesiv hotelul, serviciile, dotările și atitudinea personalului acestuia!

-Să te aștepți să primești cea mai bună cameră. Acesta costă cel mai mult, e rezervată oaspeților de seamă, dispuși să plătească fără să se uite la bani.

-Să crezi că tariful la care ai rezervat este cel final. Ai rezevat o cameră într-un hotel ales, cu referințe bune. Dar ești sigur că este inclus în preț, după caz, micul dejun și/ sau taxele de stațiune sau ate taxe precum cea de aer condiționat, de parcare, căsuță de valori? Poate că da, poate că nu sunt incluse aceste taxe, cel mai bine este să te informezi, ca să nu ai parte de suprize neplăcute. Taxa de rezervare pe stațiune poate fi fixă sau calculată ca procent din tariful pe cameră pe zi, pe care să-l plătești la fața locului.

-Ultima recomandare, dar sub nicio formă cea din urmă, ba din contră, este să nu rezervi la un hotel care are politica de a nu restitui banii pe rezervări. Fiecare dintre noi este atras de tarifele mai avantajoase la hotelurile unde banii nu se restituie. Încercarea de a economisi ceva va ajunge să te coste dacă ești pus în situația să renunți la rezervare. Dacă există vreo șansă de a-ți anula rezervarea la un hotel din cauza vremii neprielnice, a conexiunilor deficitare, sau pentru că te-ai îmbolnăvit, renunță la hotelurile care practică un tarif nerambursabil. Ele sunt singurele care câștigă în caz că nu poți ajunge la data rezervată.

Sper că ți-a plăcut și acest articol sau că te-a inspirat ! Intră în povestea noastră, vino alături de noi pe Facebook ! Îți mulțumim pentru Like și Share, așa ne arăți că apreciezi ceea ce facem 🙂 !
Visează, iubește, călătorește! Drum bun!

Pin It on Pinterest

Share This

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Află mai multe despre modulele cookie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close