COVID-19: Recomandările INSP privind funcționarea unităților de cazare în regim hotelier după 15 mai 2020 se regăsesc în anexa nr. 7 a propunerilor Institutului Național de Sănătate Publică ( INSP). Recomandările INSP se referă și la școli, cabinet stomatologice, lăcașuri de cult transportul de persoane și birouri. Documentul a fost afișat pe site-ul INSP, iar recomandările pot fi trimise la adresa de e-mail  propuneri.relaxare@ms.ro.

Servicii de cazare, “însă nu în scop turistic”

În contextul epidemiologic actual, având în vedere că în perioada următoare hotelurile pot oferi servicii de cazare, “însă nu în scop turistic, ci pentru motive precum deplasări în interes profesional, mentenanță, etc.”, în vederea protejării stării de sănătate a populației.  Serviciile hoteliere de cazare nu au fost suspendate în perioada stării de urgență, dar acestea nu au funcționat din cauza lipsei de clienți ca urmare a restricțiilor de circulație. În hoteluri există un grad ridicat de interacțiune între oaspeți și angajați, riscul epidemiologic fiind astfel foarte mare.

Aspectele care trebuie avute în vedere în mod deosebit sunt: cazarea oaspeților, alături de serviciile implicite (alimente și băuturi, curățenie, organizarea activităților etc.), și interacțiunile specifice acestor unități.

Recomandări pentru personalul hotelurilor

Fiecare membru al personalului trebuie să respecte cu strictețe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi igiena mâinilor, distanțarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, respectarea igienei respiratorii, și respectarea recomandărilor de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală, dacă au simptome specifice bolii.

Recepționerii, sfătuitori privind “simptomele respiratorii”

Cei de la recepție trebuie să fie în măsură informeze oaspeții cu privire la politica unității în materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeți (de exemplu, servicii medicale și farmaceutice disponibile în zonă sau în unitate). În plus, aceștia ar trebui să sfătuiască oaspeții cu simptome respiratorii să stea în camerele lor până când vor fi consultați de către un medic și să poată oferi recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie. Conducerea se va ocupa imediat de facilitarea consultării de medic pentru oaspetele suspect de COVID-10.

Personalul de la receptie trebuie să asigure accesul la informații oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către și dinspre țările sau zonele cu transmitere COVID-19.

Politica preventivă de ocupare a camerelor

Echipa de management va stabili politica de ocupare a camerelor, privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspectat de COVID-19. Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepției, trebuie să fie disponibile imediat numerele de telefon ale direcției de sănătate publică județene/a municipiului București, pentru a putea fi utilizate ori de câte ori există posibilitatea ca un oaspete să fie bolnav.

Truse medicale la recepție

Propunerile vizează și obligativitatea existenței în cadrul recepției a unei truse medicale. Trusa va conține: dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian pentru curățarea suprafețelor (șervețele), măști pentru față/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecție). “Trebuie menționat că măștile faciale de unică folosință pot fi utilizate o singură dată”, mai recomandă INSP.

Mănușile de unică folosință, șorțurile de protecție (de unică folosință), halatele medicale lungi, cu mâneci lungi, sacii de unică folosință pentru deșeuri (pericol biologic), vor trebui să facă și ele parte din componența trusei medicale de la recepție.

Distanțarea socială

Măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19  respectiv distanțarea socială, efectuarea frecventă a igienei mâinilor și respectarea igienei respiratorii, ar trebui reamintite oaspeților, ca o formă de ospitalitate, deși probabil aceștia sunt deja familiarizați cu ele. Distanțarea socială “presupune abținerea de la îmbrățișare, pupat sau strângerea mâinilor în cadrul interacțiunilor cu oaspeții, dar și cu personalul”, se arată în documentul citat. Aceasta presupune menținerea unei distanțe de cel puțin 1 m și evitarea oricărei persoane care tușește sau strănută. Se recomandă dezinfectarea mâinilor după orice schimb de obiecte (bani, carduri de credit) cu oaspeții.

Igiena respiratorie înseamnă acoperirea gurii și a nasului cu pliul cotului sau cu un șervețel, atunci când tușiți sau strănutați. Șervețelul utilizat trebuie aruncat imediat într-un coș de gunoi cu capac.

Monitorizarea oaspeților care pot fi bolnavi

INSP recomandă “monitorizarea oaspeților din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viața privată și confidențialitate”. Cei de la recepție ar trebui să înregistreze toate “incidentele relevante pe care le constată, cum ar fi cererile pentru consultații medicale”. Aceste informații vor ajuta oaspeții, prin: recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp și gestionarea rapidă a cazurilor suspectate, împreună cu autoritățile sanitare locale.

Personalul de la recepție trebuie să aibă o abordare discretă în privința acestor informații, și ar trebui să asigure faptul că doar conducerea și serviciile medicale vor evalua situația și vor lua deciziile corespunzătoare.

Atât pe holuri cât și în fiecare cameră se vor monta dozatoare cu dezinfectant.

Restaurantele, barurile și piscinele, restricționate temporar

Nu vor funcționa într-o primă etapă restaurantele; barurile; cafenelele și cofetăriile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face în regim roomservice. Este preferabil sa se folosească tacâmuri și veselă de unică folosință. De asemenea, locurile de joacă special destinate copiilor vor fi închise. Rămân închise, în această prima etapă, locurile special amenajate pentru fitness, saune; piscina interioară; etc, din incinta hotelurilor.

Hotelurile cu cazuri COVID-10, închise pentru dezinfecție

Spălarea și dezinfecția suprafețelor din camere și spații comune se va face mai frecvent decât de obicei, cu soluții speciale biocide, avizate de către MS. În cazul în care, în cadrul hotelului, în rândul personalului sau oaspeților apare un caz confirmat de COVID-19, în urma anchetei epidemiologice desfășurată de către DSP teritorial, activitatea hotelului va fi închisa până la asigurarea dezinfecției tuturor spațiilor sub recomandarea și supravegherea DSP teritoriale).

Maxim două persoane în lifturi

Folosirea lifturilor va fi făcută doar dacă este strict necesar și numai de către cel mult două persoane o dată, care vor purta măști de protecție în tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil ca cele două persoane să fie din aceeași familie.

Plan de acțiune adaptat situației

Managementul unității hoteliere ar trebui să dezvolte un plan de acțiune “adaptat situației” și să-l pună în aplicare în conformitate cu recomandările autorităților locale și naționale de sănătate publică. Scopul este prevenirea cazurilor, gestionarea eficientă a cazurilor și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului. Echipa de management ar trebui să dispună de suficiente resurse umane și economice pentru a asigura implementarea rapidă și eficientă a planului de acțiune. Planul de acțiune poate fi evaluat zilnic sau ori de câte ori este nevoie și acesta poate cuprinde/se poate referi, la următoarele:

– Optimizarea comunicării între conducere și personal, pentru a predefini o politică de informare a oaspeților, dar și pentru a furniza și obține rapid informații cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare și pentru a cunoaște starea situației în orice moment.

– Optimizarea comunicării intre conducere si client, prin postere informative pentru a crește impactul mesajelor cheie în rândul oaspeților, inclusiv promovarea igienei mâinilor (spălarea pe mâini timp de cel puțin 20 de secunde, pe toate părțile mâinii), și igiena respiratorie. De asemenea, personalul de la recepție trebuie să fie suficient de bine informat cu privire la COVID-19, astfel încât să își poată îndeplini sarcinile în condiții de siguranță și să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în cadrul unității.

Acestea sunt  recomandările INSP pentru unitățle de cazare în regim hotelier. Măsurile ne oferă o imagine despre cum ar putea arăta turismul după pandemia de COVID-19, cea care ne-a schimbat radical viața. 

Sper că visul de a ajunge în destinațiile preferate va deveni realitate cât mai curând. Vino alături de noi pe Facebook și pe Instagram. Mulțumim pentru Like și Share, arată-ne că apreciezi ceea ce facem cu pasiune!

Visează, iubește, călătorește ®! Drum bun!

error: Acest continut este protejat!!

Pin It on Pinterest

Share This