Se împlinesc 15 ani de când Google este prezent „fizic“ în România. Povestea a început cu un birou cu câțiva angajați, în noiembrie 2010, iar acum echipa locală a Google a depășit 400 de oameni care își desfășoară activitatea în două birouri.

Servicii de cercetare și dezvoltare

Activitățile s-au diversificat constant. În prezent, Google are în București un centru puternic de inovare, cu echipe dedicate de consultanță în digital advertising, servicii de cercetare și dezvoltare pentru ”wearables”-dispozitive inteligente portabile gen ceasuri, brățări sau inele – Cloud și Android. 

Focusul pe AI

În cei 15 ani în România, Google și-a extins proiectele locale, pentru a face accesibile, cu un clik distanță, frumusețile și moștenirea culturală a României, pentru a susține educația digitală și siguranța online a elevilor, a promova mediul antreprenorial local și impulsiona creșterea economică. Focusul actual este inteligența artificială (AI), toate produsele localizate în ultima perioada bazându-se pe AI. Mai mult, Google România se concentrează pe impulsionarea utilizării AI-ului și sprijinirea inițiativelor de educației în domeniul inteligenței artificiale.

Next level Google în România: Inteligența Artificială

Google este și va fi în continuare un partener de încredere pentru România. Cei 15 ani de activitate reprezintă o fundație solidă pentru următorul capitol, unul care va fi definit de inteligența artificială. Vom continua să sprijinim dezvoltarea competențelor digitale, să accelerăm inovația în mediul de afaceri și să contribuim la transformarea digitală a întregii societăți prin parteneriate și produse localizate. În același timp, vom continua dezvoltarea în România a tehnologiilor folosite în dispozitivele Pixel”, declară Elisabeta Moraru, Country Director Google România.

București, cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru ”wearables” 

În prezent, în România este cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru dispozitive ”wearables” din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa). București este pe harta centrelor de inovare pentru tehnologiile Google,soluțiile și serviciile dezvoltate în România fiind încorporate în smartwatch-uri și telefoane Pixel utilizate în întreaga lume.

În București lucrează mai multe echipe de ingineri a căror activitate acoperă domenii ca Google Wearables Health Experiences și Fitbit Consumer Services, alături de Google Research și soluțiile de infrastructură Google Cloud.

Echipele de ingineri dezvoltă funcționalități legate de sănătatea și siguranța personală, de fitness și starea organismului, folosite de utilizatorii de produse Pixel din toată lumea. În această toamnă, echipa de ingineri din România de la Google a extins inovația prin încorporarea funcționalităților dezvoltate într-un antrenor de sănătate și fitness bazat pe inteligență artificială.

Produs software nou lansat

Avem un produs software nou lansat și (…) împreună cu partenerii noștri, sportivi de performanță și antrenori, ne dorim să oferim utilizatorilor un antrenor de sănătate și fitness personalizat și adaptat nevoilor lor, bazat pe inteligență artificială, care să le pună la dispoziție cele mai potrivite planuri de antrenament și cel mai bun ghidaj pentru a-și îmbunătăți sănătatea și starea de bine”, a declarat Lavinia Neagoe, Director Engineering & Bucharest Technology Site Lead, Google. Antrenorul personal Fitbit a fost lansat pe 27 octombrie 2025 în versiunea „public preview”, disponibil în Statele Unite pentru o serie de abonați ai serviciului Fitbit Premium.

Educație, digitalizare și dezvoltare economică

Iată câteva inițiative locale dezvoltate de Google România în cei 15 ani, cu impact în diverse zone ale societății:

Google Atelierul Digital pentru studenți, nouă huburi organizate de Google în cele mai importante centre universitare ale României unde se desfășoară cursuri online și offline de digital marketing, programare, siguranță online și dezvoltare a carierei. Peste jumătate de milion de persoane au participat la cursurile organizate în cadrul programului Google Atelierul Digital, destinat studenților, în parteneriat cu 15 universități din România.

Google pentru afaceri și antreprenori

În cadrul a diverse programe, precum Atelierul Digital sau „Google for Startups”, Google România oferă susținere constantă IMM-urilor autohtone. Până în prezent, Google a pus la dispoziție cursuri și consultanță dedicată pentru peste 10.000 de antreprenori, unde aceștia au primit consiliere specializată despre cum să-și digitalizeze afacerea. În ultimii doi ani, curricula a fost actualizată cu module dedicate AI, prin care IMM-urile să deprindă abilitățile necesare pentru a exploata potențialul noilor tehnologii – de la Modul AI sau Gemini și până la instrumentele AI din Google Workspace sau soluții cloud.

Granturile Google.org pentru organizații neguvernamentale

Începând cu 2012, Google a acordat, prin Google.org, granturi de aproape șase milioane de dolari către organizații neguvernamentale (ONG) din România, pentru dezvoltarea de programe sociale și în domeniul educației.

La programele dezvoltate de ONG-urile finanțate de Google.org au participat până acum peste 1.5 milioane de elevi, profesori, studenți și antreprenori, atât din mediul urban, cat și din mediul rural sau mediile defavorizate. 

Google pentru administrația publică

Începând din 2023, Google România, alături de Institutul Național de Administrație, a derulat programe pentru educarea personalului din administrația publică în domeniul AI. Aproximativ 8.500 de funcționari publici din România și Republica Moldova au participat la sesiuni de instruire privind inteligența artificială pentru creșterea productivității și noțiuni de siguranță în mediul online și securitate cibernetică. Google România va continua aceste programe, pentru a ajunge la un număr cât mai mare de funcționari publici.

Ecosistemul YouTube: promovarea creatorilor de conținut

 De la lansarea versiunii pentru România, în 2013, ecosistemul creatorilor de conținut a crescut constant. Pe lângă o evoluție cantitativă, diversitatea conținutului în limba română a avansat exponențial, acoperind zonele de interes ale publicului din România.

Peste 13 milioane de români (cu vârsta peste 18 ani) se uită la video-uri pe YouTube. Zilnic, o persoană din România se uită, în medie, peste 50 de minute pe YouTube.  De asemenea, advertiserii și companiile din România dedică tot mai multe resurse pentru dezvoltarea prezenței lor pe YouTube, prin canale proprii, crearea de conținut exclusiv și campanii dedicate.

 Patrimoniul României, promovat de Google prin digitalizare

Prin proiectele de digitalizare și publicare pe Google Maps Street View și Google Arts&Culture, Google expune frumusețile și patrimoniul României unui public digital global.

Street View, din 2012 

Primul pas important a fost făcut în 2012, când Google a acoperit întreaga țară cu imagini panoramice. De atunci, mașinile Street View au revenit periodic în România – cel mai recent anul acesta – pentru a actualiza imaginile țării noastre. Mai mult, proiecte speciale au fost dezvoltate de biroul local Google pentru a adăuga în Street View câteva dintre reperele României.

Google Arts & Culture, din 2014 în România

Google Arts & Culture se concentrează pe păstrarea moștenirii culturale mondiale. Primele colecții românești au fost lansate pe platformă în 2014, când trei dintre cele mai populare muzee – Muzeul Național Brukenthal din Sibiu, Muzeul Național al Țăranului Român și Complexul Național Muzeal ASTRA, precum și alte asociații de patrimoniu din România și-au publicat colecțiile pe Google Arts & Culture. În anii următori, mulți alți parteneri culturali din România și-au adăugat colecțiile virtuale pe platformă: de la cămașa tradițională românească – „ia” – inclusă într-o expoziție dedicată modei și stilului, până la Castelul Peleș sau Palatul Parlamentului.

Sperăm că ți-a plăcut și te-a inspirat articolul despre Google în România.

Te așteptăm pe Facebook și Instagram, mulțumim pentru Like și Share ! 

Visează, Iubește, Călătorește! 

Drum bun!

#românia #gROw15 #consilierturism #travelblogger 

 

 

 

error: Acest continut este protejat!!

Pin It on Pinterest

Share This