Care este strategia Germaniei de promovare a turismului în perioadă de pandemie? Care sunt principalele direcții și ce acțiuni s-au implementat?

Acest an atipic și provocator pentru turismui intern și internațional nu a suprimat dorința de vacanțe și călătorii. Pentru majoritatea statelor, 2020, an marcat de pandemia COVID-19, a venit să stopeze lungi perioade de creștere a activității din turism. Situația este valabilă și pentru Germania, care, anul trecut, a înregistrat 89,9 milioane de înnoptări ale turiștilor străini, în creștere cu 2,6% comparativ cu 2018. Acest an a schimbat trendul celor zece ani de creștere consecutivă a activității de turism pentru Germania.

Scădere de 33,1 % a numărului de turiști români

Și numărul turiștilor români care au ales Germania pentru vacanțe și călătorii s-a majorat anul trecut, depășind 1,5 milioane de înnoptări, un plus de 1,3% față de 2018. Comparativ cu anul 2010, numărul de înnoptări ale turiștilor români a crescut cu 185,4%.

În acest an însă, s-a înregistrat o scădere de 33,1% a vizitatorilor români în Germania. Românii au fost printre primele naționalități care au reluat călătoriile în Germania, de îndată ce au fost ridicate restricțiile.

Bavaria, în topul preferințelor

Bavaria, vestită pentru castelele și orașele medievale, a fost printre destinațiile preferate ale românilor în 2019, peste 26% dintre aceștia și-au petrecut anul trecut vacanța aici. Mai mult de 16% din înnoptările înregistrate în perioada ianuarie-decembrie 2019 au fost în Baden-Württemberg.

Deși în primele două luni ale anului 2020 vizitele turiștilor români erau într-un trend crescător, cu un avans de 3,5% față de 2019, începând cu luna martie numărul înnoptărilor a scăzut cu 33,1%.  Astfel, în perioada ianuarie – iulie 2020, s-a înregistrat un total de 219.287 înnoptări ale vizitatorilor provenind din România.

O destinație sigură

Organizația pentru Turism a Germaniei a organizat astăzi o conferință de presă și a  anunțat cele mai recente statistici în ceea ce privește numărul turiștilor români în Germania, precum și strategia Germaniei în contextul COVID-19.

Germania este percepută ca o destinație sigură în contextul  pandemiei COVID-19. Printre activitățile cele mai apreciate de români ca fiind cu risc scăzut de îmbolnăvire sunt călătoriile cu mașina, vacanțele în natură și călătoriile individuale, fiind urmate de călătoriile culturale, călătoriile în orașe și circuitele turistice.

Tendințe în turismul „de pandemie”

 „În opinia mea, turismul joacă un rol cheie în conturarea imaginii și reputației unei țări, iar atât Germania, cât și România, au o mulțime de oferit celor care aleg să le viziteze. Printre principalele atuuri ale acestor două destinații se află natura și multiplele oportunități de petrecere a timpului în aer liber, aspect care se pliază foarte bine pe noile tendințe în turism în contextul pandemiei. Traversăm într-adevăr o perioadă dificilă pentru turism, dar este foarte important modul în care ne raportăm la întreaga situație: cu atitudinea corespunzătoare, putem ieși învingători la final, iar această criză poate fi de fapt o reală oportunitate pentru noi”, a declarat ambasadorul Germaniei la București, Cord Meier-Klodt.

Vacanțele în natură, pe val

Strategia Germaniei de promovare în contextul COVID-19:se axează pe vacanțele în natură. Organizaţia Germană pentru Turism își concentrează activitățile internaționale de marketing pe turismul în natură. De altfel, ]n Germania sunt 104 parcuri naturale, 16 parcuri naționale și 16 rezervații ale biosferei în patrimoniul UNESCO. Trei arii din Germania sunt în patrimoniul mondial natural UNESCO, și anume: rezervația de fosile Messel, pădurile seculare de fag și Marea Wadden.

Sunt marcate trasee de drumeții pe o distanță de 200.000 km, există 70.000 km trasee pentru bicicliști. Dintre acestea, peste 100 sunt trasee tematice și se regăsesc 13 regiuni viticole cu peste 80.000 de producători.

Păstrăm legătura!

„Germania a fost printre primele destinații care au ales să continue să comunice în primele săptămâni de lockdown și să rămână aproape de turiștii săi. În pofida carantinei, s-a pus accent pe descoperirea Germaniei în mod virtual, prin crearea campaniei #DiscoverGermanyFromHome care a promovat conținut inspirațional, empatic și informativ pe platformele de social media. A fost urmată de #GermanyAwaitsYou, dedicată momentului în care s-au reluat călătoriile, care de curând s-a transformat în #WanderlustGermany, un îndemn la a explora locurile mai puțin turistice, în a cunoaște natura Germaniei și orice zonă mai puțin aglomerată“, a declarat Cristian Sallai, Director Regional al Organizației Germane pentru Turism (DZT). Trebuie să înțelegem că în aceste momente, flexibilitatea este foarte importantă în evoluția business-urilor, a punctat Cristian Sallai.

Sper că visul de a ajunge în destinațiile preferate va deveni realitate cât mai curând. Vino alături de noi pe Facebook și pe Instagram. Mulțumim pentru Like și Share, arată-ne că apreciezi ceea ce facem cu pasiune!

Visează, iubește, călătorește ®! Drum bun!

#consilierturism #WanderlustGermany #travelblogger #turism

error: Acest continut este protejat!!

Pin It on Pinterest

Share This