Nicu Rădulescu, președintele OPTBR- Organizația Patronală a Turismului Balnear din România, vorbește, într-un interviu acordat în exclusivitate pentru ConsilierTurism.ro, despre provocările momentului și viitorul turismului balnear din România. Potrivit acestuia, hotelurile “vor avea proceduri de siguranță sanitară de respectat în interacțiunile cu clienții”, iar starea de sănătate a angajaților va fi riguros verificată. Turiștii, mai spune Nicu Rădulescu, președintele OPTBR, vor căuta zonele mai retrase, mai ieftine și unde se vor asigura condiții de siguranță sanitară la standarde înalte, astfel încât stațiunile balneare și turismul medical vor fi redescoperite.

ConsilierTurism.ro: Cum va fi “viața” unui hotel după această pandemie?

Nicu Rădulescu: Se va pune accentul pe măsurile de siguranță sanitară. De asemenea, misiunea hotelierilor va fi de a câștiga încrederea turiștilor în sensul de a-i convinge că într-o stațiune balneară vor fi în siguranță, de ce nu, într-o siguranță mai ridicată decât într-un oraș mare.

Care ar putea fi principalele efecte ale schimbărilor organizatorice pentru personal după această pandemie?

N.R.: Vor avea proceduri de siguranță sanitară de respectat în interacțiunile cu clienții. De asemenea, starea de sănătate a angajaților va fi riguros verificată.

Dar pentru oaspeții unităților hoteliere?

N.R.: Oaspeții unităților hoteliere vor întâmpina unele măsuri aplicate de hotelieri care până acum două luni nu existau: personal cu măști, programare riguroasă la tratamente în vederea evitării aglomerației, curățenie exemplară, distanțare socială în restaurant. Este posibilă chiar suspendarea servirii meselor în sistem bufet pentru o perioadă în care răspândirea virusului o va impune și servirea micului dejun “la farfurie”.

Cât timp îi trebuie unei unități de cazare pentru a se pregăti în vederea redeschiderii porților?

N.R.: Acesta depinde și de măsurile sanitare impuse de guvern (dacă vor fi), dar în momentul de față unitățile de cazare pot fi redeschise în 5- 7 zile.

 Ce se întâmplă acum cu angajații hotelurilor și personalul medical din unitățile member ale OPTBR?

N.R.: La societățile care au hotelurile închise, majoritatea personalului este în șomaj tehnic, iar un număr mic de angajați care asigură activitățile organizatorice la nivel de avarie lucrează prin telemuncă. Sunt unele hoteluri care asigură servicii de carantină instituționalizată. Aici, personalul care asigură serviciile de cazare și masă lucrează respectând standarde sanitare de înalt nivel, iar personalul de la celelalte departamente este în șomaj tehnic. Multe societăți au recurs și la disponibilizări.

Câți oameni lucrează în total în hotelurile și bazele de tratament ale membrilor OPTBR?

N.R.: Aproximativ 4.000 de persoane.

Măsuri urgente de suport

Este nevoie de ajutorul statului în industria ospitalității. Care ar fi cele mai inteligente și urgente măsuri pe care poate să le ia guvernul pentru a ajuta industria să supraviețuiască?

N.R.: Statul are un rol deosebit de important în a atenua lovitura primită de industria hotelieră. Considerăm că menținerea măsurii șomajului tehnic subvenționat de stat și după încetarea stării de necesitate ar fi binevenită. De asemenea, în paralel cu acesta, ar trebui introdus un program de lucru flexibil redus în cadrul căruia costurile salariale să fie suportate parțial de către stat. Astfel salariatul, chiar dacă lucrează doar cu program redus, își încasează salariul integral. De asemenea, ar fi de maximă importanță dacă ar fi elaborate la nivel național standarde sanitare după care să se ghideze hotelierii. Cea mai urgentă măsură, evident în concordanță cu nivelul răspândirii virusului, este ridicarea interzicerii circulației, ridicarea carantinei, măsura care ar permite călătoriile. De asemenea, este foarte important ca restaurantele din cadrul hotelurilor să aibă posibilitatea să funcționeze.

Ne facem bine în România

Care sunt măsurile de suport, cele mai importante, de care are nevoie turismul balnear?

N.R.: Acordarea voucherelor de vacanță pentru bugetari este importantă pentru turismul balnear, pentru că acesta este momentul cel mai grav în care turismul intern trebuie sprijinit. De asemenea, multe dintre hotelurile care oferă tratament balnear au contract cu Casa Națională de Pensii Publice. Semnarea contractului pentru anul 2020 și trimiterea pensionarilor în stațiuni ar reprezenta o gură de oxigen pentru mulți hotelieri. Este, de asemenea, importantă și atitudinea turiștilor români. În acest sens, OPTBR, în colaborare cu partenerii Prime Road Media și despreSpa.ro, lansează programul “Ne facem bine în România”. Programul este menit să sprijine turismul balnear românesc prin achiziția unor vouchere care pot fi utilizate la hotelurile participante până pe 30.04.2021.

După terminarea crizei, vor fi unele destinații mai solicitate decât altele, comparativ cu perioada de dinainte?

N.R.: Considerăm că locațiile mai retrase care oferă servicii la standarde ridicate vor fi mai căutate.

Când estimați că se va redresa cererea pentru turismul de sănătate din România? Se va reveni în 2021 la obiceiurile de consum de până în 2019, inclusiv?

N.R.: Având în vedere că această criză a lovit chiar în momentul în care turismul era în vârful unei conjuncturi pozitive, din experiența crizei din 2009 credem că va fi nevoie de cel puțin cinci ani până când turismul îți va reveni. Aprobarea unui vaccin ar ajuta acest proces, dar chiar și fără vaccin, relansarea turismului este o necesitate. În acest caz, serviciile turistice vor fi marcate de măsuri de siguranță sanitară. Trebuie avut în vedere că va urma o criză economică și prin urmare mulți nu vor mai avea bugetele pentru vacanță la nivelul din 2019.

Accent pe siguranța sanitară

În opinia Dvs, care ar putea fi principalele modificări ale obiceiurilor de consum ale turiștilor români generate de această criză?

N.R.: Considerăm că vor căuta zonele mai retrase, mai ieftine și unde se vor asigura condiții de siguranță sanitară la standarde înalte. Mulți se vor gândi mai mult la sănătatea personală, la un sistem imunitar întărit, prin urmare, în viitor, stațiunile balneare, turismul medical vor fi redescoperite.

Există anumite măsuri de siguranță pe care le pregătesc hotelurile membre OPTBR? Care sunt aceste măsuri?

N.R.: Fiecare companie își elaborează procedurile sanitare proprii, în lipsa unei reglementări oficiale la nivel național. OPTBR vine în sprijinul membrilor și ajută aceste demersuri prin punerea la dispoziția acestora a know-how-ului, a bunelor practici europene, la care are acces în calitate de membru al European Spa Association (ESPA).

În ce destinație în care nu ați ajuns încă vă doriți să călătoriți în mod special, după această perioadă de carantină?

N.R.: Preocupările mele în viitorul apropiat vor fi legate de societatea pe care o conduc. Prin urmare, am să vizitez Băile Tușnad și împrejurimile.

Sper că interviul cu Dl. Nicu Rădulescu, președintele OPTBR, a fost interesant și util. Tu ce părere ai despre măsurile de siguranță a sănătății care vor fi luate, din cauza pandemiei COVID-19?

Vino alături de noi pe Facebook și pe Instagram. Mulțumim pentru Like și Share, arată-ne că apreciezi ceea ce facem cu pasiune !

Visează, iubește, călătorește ®! Drum bun!

#consilierturism #noistămacasă #vafibine #dupăcovid #travelblooger #recomandări #stămacasă #dupăcovid

După acest interviu cu Dl Nicu Rădulescu, OPTBR, urmează și alte interviuri cu personalități din turismul românesc, primul fiind cu Dl N. Demetriade, președintele ANAT

error: Acest continut este protejat!!

Pin It on Pinterest

Share This